Klanten vinden, klanten binden

Herken je dit? Je bent een expert in je vakgebied en biedt mooie producten en/of diensten aan. Maar toch ontbreekt er nog iets; de juiste klanten! Klanten vinden en binden is een vak apart. Het goede nieuws is dat het makkelijk te leren en toe te passen is!

Ken je klanten!

Weten jouw klanten dat jij er bent en wat je voor hen kan betekenen? De juiste signalen afgeven is hierbij belangrijk. Signalen die jouw klant bereiken en aanspreken, maar die ook passen bij jou als ondernemer. 

Veelal ben je niet de enige aanbieder op de markt. Je concurrent doet ook aan acquisitie en de klant kiest uiteindelijk voor diegene bij wie hij/zij het beste gevoel heeft. Je zal dus op het juist moment met de juiste boodschap moeten komen om jouw klant te boeien en te verleiden tot een aankoop. Zichtbaarheid en vindbaarheid zijn (zeker online) van groot belang! De klant moet jou kunnen vinden en jij moet ze kunnen binden en behouden! 

Tijdens deze training ga je aan de slag met het:

  • bepalen van jouw (ideale) klanten;
  • inspelen op hun behoeften en koopmotieven;
  • creëren van een onweerstaanbaar aanbod;
  • optimaliseren van producten, diensten, tarieven en (online) distributie;
  • verbeteren van jouw online en offline aanwezigheid.

Na afloop ben je in staat om beter en gerichter klanten aan te trekken. Jouw klanten weten jou namelijk veel beter te vinden! En jij kan ze voor langere tijd aan je bedrijf binden. Met deze nieuwe kennis en inzichten kan je direct aan de slag met je marketing en sales. Deze training wordt verzorgd door Jan Posdijk. Lees hier zijn blog: 'Klanten boeien, binden en behouden in 10 vragen'.

Na deze training kan je ook verder aan de slag met jouw persoonlijke werkboek ‘Toekomstbestendig ondernemen’. Zo zet je gestructureerde stappen naar een succesvolle toekomst.

Contactformulier

Heb je een vraag of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

agenda

Data ophalen ...

Blog

5 tips om als ondernemer jouw creativiteit aan te wakkeren


Klanten boeien, binden en behouden in 10 vragen


Lees meer